טיולים והרצאות - 054-3161251

טיול ג'יפים לאלבניה

פורסם בתאריך 30 בינואר 2013

טיול ג'יפים לאלבניה

אל האלפים האלבניים והחוף האדריאטי

יום 1: טיסה מתל אביב לאלבניה, טירנה

נצא בטיסת צהריים מתל אביב (דרך אירופה) לאלבניה, ננחת בטירנה (Tirana) בירתה הצבעונית של המדינה. העברה למלון לארוחת ערב ולינה. לינה במלון בהר דייטי (Dajti).

יום 2: טירנה, לז'ה , שנג'ין בבוקר נקבל את הג'יפים ונתחיל בטיפוס אל שוליו המזרחיים של הר דייטי, ביום זה נצלח את הרכסים הקרובים לטירנה במגמת נסיעה צפונה. נגיע בדרכי שטח אל לז'ה (Lezhe), בה נמצא קברו של סקנדרבק הגיבור הלאומי של אלבניה. נמשיך צפונה אל האלפים האלבניים, למרגלותיהם שוכן אגם שקודרה (Shkodra) הגובל במונטנגרו השכנה. נלון בעיירה שנג'ין (Shengjin) לחוף הים האדריאטי.

יום 3: מן החוף האדריאטי אל האלפים האלבניים ביום זה נטפס מזרחה לאורכו של נהר פאני (Fani), אחד מן הנהרות הגדולים המנקזים את מערכת ההרים הגבוהים של צפון אלבניה, המכונים האלפים האלבניים. ניסע לאורכו של הנהר ונטפס דרך מעברי הרים גבוהים עד העיירה פירזה (Fierza) ממנה נמשיך לאורכו של נהר וולבונה (Valbone) עד עיר המחוז ביירם צורי (Bayram Curri), ממנה ניסע לאורכו של הנהר עד הכפר וולבונה. לינה בפנסיון מקומי בוולבונה.

יום 4: במרומי האלפים האלבניים יום סיור ברכב וברגל אל החלקים הפנימיים והגבוהים של האלפים האלבניים באגן ניקוזו של נהר וולבונה (Valbone) המזין את מאגרי הענק על נהר הדריני ((Drini. נבקר בכפר דרגובינה (Dragobina), הציורי ובמגוון כפרים אלבניים טיפוסיים, נהנה משפע מים ומיערות עבותים. לינה בפנסיון מקומי בביירם צורי.

יום 5: ביירם צורי, שקודרה, טאהט בבוקר השכם נצא מביירם צורי ונשוב לפירזה (Fierza), הממוקמת בראש פרויקט האגירה והמפעלים ההידרואלקטריים הגדולים של אלבניה על נהר דריני (Drini). נגיע אל רציף מעבורת השירות המעבירה אנשים וסחורות אל החוף האדריאטי. נעלה עם הג'יפים למעבורת ונשוט כ-שעתים וחצי במורד הנהר עד קומאני (Komani), עד למוצאו אל הים האדריאטי בקרבת אגם שקודרה. ניסע צפונה ונטפס במעברי הרים בחלק המערבי של האלפים האלבניים. בסופו של יום נגיע ללינה בפנסיון מקומי בעיירה טאהט (Theth) הממוקמת בקרבת המעברים הגבוהים בהרים. לינה בטאהט.

יום 6: טאהט, האלפים האלבנים יום סיור ברגל וברכב באזור טאהטי, סיור לאורך נהר טאהטי אל המפל הגדול, בדרך נעבור בין הבתים האופייניים של הכפר הממוקמים ברמה אלפינית גבוהה ושטוחה, בכנסיה הקתולית ובמגדל המשוחזר המשמש כ"עיר מקלט" (Kula), לינה בטאהט.

יום 7: מטאהט לשקודרה בבוקר נצא מטאהט מערבה דרך ההרים והרמות האלבניות, מספר שעות נהיגה בדרכי עפר משובשות, כפרים ציוריים ורכסים מיוערים מערבה לכיוון הים האדריאטי. בצהרים נגיע לשקודרה (Shkodra) העיר הגדולה בצפון אלבניה הממוקמת ליד אגם גדול הנושא את שמה. נסייר במצודת העיר ובכפרי הדייגים בסביבת האגם ובקרבת הגבול עם מונטנגרו. נמשיך דרומה לאורך החוף עד קרויה (Kruja). לינה בקרויה או בקרבתה.

יום 8: קרויה, טיסה מטירנה לת"א בבוקר נבקר בקרויה (Kruja), אחת הערים העות'מאניות היפות באלבניה. העיר הממוקמת בנקודה אסטרטגית חשובה מפורסמת בעיקר בשל מאבקו של סקנדרבק, הגיבור הלאומי האלבני מן המאה ה-15, אשר נלחם בעות'מאניים עשרות קרבות והגן על אירופה מלחצם. נבקר במצודה, במוזיאון סקנדרבק ובבזאר הציורי. בתום הביקור נמשיך לטירנה. נחזיר את הג'יפים ונבקר באתרי העיר בהתאם לשעת הטיסה. העברה לשדה התעופה לטיסה לתל אביב.

אהבתם את מה שקראתם? רוצים להיות שותפים לחוויה אדירה במקום מקסים?

צרו קשר לקבלת פרטים נוספים על טיול הג'יפים לאלבניה 

יכול לעניין אותך גם

אודות ״נופים ותרבויות״ - אבשלום שחר

רוצים לקבל מידע נוסף אודות טיולים וסיורים מודרכים? השאירו פרטים
[contact-form-7 id="4691" title="תפריט צד"]
אבשלום שחר © כל הזכויות שמורות, אין להעתיק או להשתמש בתוכן ללא אישור מפורש. אינטרמקס קידום אתרים