טיולים והרצאות - 054-3161251

סיור רב תרבותי בגליל

פורסם בתאריך 11 באוגוסט 2011

סיור רב תרבותי בגליל 

הגליל הוא נוף ייחודי המשלב מסורות עבר מפוארות בנוף ההווה. התיישבות רציפה לאורך ההיסטוריה בצד חיי קידמה ופיתוח עכשוויים. הגליל מסמל את השורשים העמוקים של הקשר בין אדם לנוף מולדתו ואדמתו. שילוב נופי הגליל, מורשת דתות ועדות הוא ביטוי לקשר העמוק שבין תרבות ונוף.
מעשה הבריאה שהחל לפני מיליוני שנים, מתבטא בעיצוב הפיזי של נופי הגליל. על נופי בריאה אלו התפתח במרוצת הדורות הנוף הגלילי האנושי בעבר ובהווה. הסיור מזמן הכרות עם הדתות והתרבויות וכולל מפגשים עם אנשי הגליל המייצגים את הזרמים השונים של של הפסיפס האנושי.

צפת
סיור בסמטאות הקסומות של צפת
ביקור בבית הכנסת על שם הארי הקדוש
סיפורי צמר וקבלה בתקופת הזוהר של צפת

גוש חלב
סיור בסמטאות הציוריים של גוש חלב בה נכיר את העדה הנוצרית על גווניה השונים . את הסיור נערוך יחד עם ג'ורג' סמעאן מוסיקאי מגוש חלב ליד המקום, מנגן במגוון כלים ייחודיים המסמלים דו קיום בצלילים:
הכינור מחד והעוד מאידך. כשמאזינים למוסיקאי הייחודי הזה, אפשר לשמוע גם את סיפורו של המקום השסוע והמופלא הזה המורכב משני עמים ואלפי צלילים. סמעאן מצליח לגשר על הפערים בזכות מוסיקה וסיפורי צבע מהווי המקום ואופיו.

כפר סלמה
ביקור באוהל השלום של זיאד ובמסגד בכפר סלאמה, והכרות עם התרבות הנוודית והתרבות הפלחית המאפיינת את המוסלמים במזרח התיכון . מחיי נוודות בעבר להתיישבות קבע, סיפורי רועים ופלחים , מנהגים ומסורות .

הכפר פקיעין
הכרות עם הדת והעדה הדרוזית, על סגירותה של העדה, רעיון גלגול הנשמות והשפעותיו על מערכות היחסים בתוך העדה. את ביקור נערוך בבית המוכתר בפקיעין ונשמע את כאמל בן למשפחת מוכתרים . נכיר את האומן פסל נגן העו'ד ומספר הסיפורים חרובי מפקיעין
שמו הוענק לו בהשראת עץ החרוב הקדוש שליד מערת הרשב"י שבלב פקיעין העתיקה. כבר בילדותו גילה נטייה לאומנות, ובמיוחד לפיסול באבן. את השראתו הוא מקבל עד היום מהנוף ההררי והכפרי שבסביבת מגוריו, ומהרקמה האנושית בפקיעין – בני ארבע הדתות החיים יחדיו בשלום, בכבוד ובאהבה.  את הטכניקה והמיומנות פיתח בעצמו לאורך השנים תוך כדי ניסוי וטעייה. בזכות עובדה זו, פיתח חרובי סגנון ייחודי משלו.
חרובי הוא גם מוסיקאי. הוא מתמחה בבניית כלי המיתר הים תיכוני – העוד, ובנוסף חיבר 14 קטעים מוסיקליים מקוריים בהשראה מקומית, אותם הוא מכנה "פסלים שנשמעים". הביקור בביתו  מתובל בסיפורים הומוריסטיים קטעי נגינה שירה וריקוד .

ניתן לשנות להוריד ולהוסיף אתרים ומפגשים, פרטים בקטגוריית טיולי תרבויות.

יכול לעניין אותך גם

גוש חלב

07 במרץ 2019

סיור עששיות ביחיעם

20 באוגוסט 2017

אודות ״נופים ותרבויות״ - אבשלום שחר

רוצים לקבל מידע נוסף אודות טיולים וסיורים מודרכים? השאירו פרטים
[contact-form-7 id="4691" title="תפריט צד"]
אבשלום שחר © כל הזכויות שמורות, אין להעתיק או להשתמש בתוכן ללא אישור מפורש. אינטרמקס קידום אתרים