טיולים והרצאות - 054-3161251

טיול ג'יפים במונטנגרו - מסע אל ההרים השחורים

פורסם בתאריך 21 במרץ 2016

טיול ג'יפים מסעיר אל הנופים הדרמטיים של האלפים הדינריים, החופים המפורצים של הים האדריאטי, קניונים עמוקים ותלולים ואגמים תכולים. רואים עולם החברה להגנת הטבע וחברת מדרפט הן הראשונות היוצאות בטיול ג'יפים חלוצי אל חבל ארץ זה, המשתרע בין חופי הים האדריאטי, מפרץ קוטור, לבין פסגות הרי הדורמיטור ופסגות נוספות המתנשאות לגובה של מעל 2,500 מטרים. בשנת 1991 הכריז הפרלמנט של מונטנגרו על הארץ כמדינה אקולוגית, בה בעת הוכרזו 4 שמורות טבע גדולות – שמורת ביוגרדסקה – גורה, הרי דורמיטור, אגם סקדאר והר לובצ'ן. מטרת ההכרזה לשלב בין הטבע לאדם בארץ שהיא הררית ברובה ומעוטת אוכלוסין יחסית. טיולנו יעבור בעל ארבע שמורות הטבע של מונטנגרו ויתחקה אחר אוצרות הטבע ומראות הנוף המיוחדים, תוך תצפית אל חיי היומיום הפשוטים, הפולקלור העליז והנאה מן המטבח הבלקני הטעים.

טיסה מתל אביב לפודגוריצה – טיסת ישירה לפודגוריצה Podgorica בירת מונטנגרו, עם ההגעה נתארגן ונעלה על הג'יפים ונתחיל את הטיול באגם סקדר לק והרכס האדריאטי (תוכנית היום הראשון תלויה בזמני הטיסות וההגעה למונטנגרו). לינה בפודגוריצה.

שמורת קומובי וקולאשין ניסע צפונה לאורכו של הנהר Marica המנקז את דרומה של מונטנגרו לים האדריאטי. נעלה בדרכים הרריות ובנופים מדהימים אל רכסי Komovi מצפון מזרח לפודגוריצה, הדרך עולה בהדום ההר מגבהים של 1,000 מ' ועד למעברי הרים אשר שיאם מגיע ל2,500 מ' מעפה"י. אנו עוברים את חגורת הצומח הבלקנית דרך יערות רחבי עלים של אשורים אל חגורת עצי המחט אל הקרחות והאחו האלפיני. בדרך עוברים כפרים קטנים וחוות ציורית, אגמים חבויים בדולינות ותצפיות עוצרות נשימה. לקראת ערב נגיע אל העיירה קולאשין Kolasin לינה מלון בקולאשין.

שמורת ביוגרדסקה-גורה יום של טיול מרתק בנופיה של שמורת ביוגרדסקה-גורה Biogradaska Gora – מצפון מזרח לעיירה קולאשין. השמורה הוכרזה בשנת 1991 בשטח הכולל את ההרים, האגמים והיערות העצומים שבאזור. טיולנו עולה אל אגם ביוגרדסקה Biogradaska Jezero, אל הרי Bjelasica הנמצאים בין הנהרות טארה Tara ולים Lim. בשמורה עשרות מינים ציפורים, צמחים ועצי ענק המעטרים את המדרונות. נטייל בין אשוחים ואורנים, נשקיף אל האגם הגדול ואל הקניונים העמוקים שחרצו הנהרות בהרים. לקראת ערב נשוב למלון בקולאשין. לינה מלון בקולאשין.

רפטינג בנהר טרה – שמורת דורמיטור בבוקר נעזוב את קולאשין ונתחיל בנסיעה צפונה. סמוך ל Majkovac נפנה מערבה לאורכו של קניון נהר הטרה Tara, הקניון העמוק ביותר במונטנגרו ואחד העמוקים בעולם. מצוקי ענק של מאות מטרים ניצבים זקופים משני עברי הנהר, נוף של יערות רחבי עלים ועצי מחט וביניהם זורם לו הנהר הכחול. ניסע לאורכו של הנהר תוך תצפיות מרהיבות, נחצה את ההרים ברשת של מנהרות ואף נביט אל הגשר הגבוה החוצה את הנהר. ביום זה נערוך מסע רפטינג מסעיר לאורכו של נהר הטרה. אחר הצהרים נגיע לעיירה ז'בליאק Jabliak הממוקמת בגובה של 1,500 מ' מעפה"י. נתמקם במלון ונצא לסיור קצר ברגל לאגמים הנמצאים סמוך לעיירה. לינה בז'בליאק.

שמורת דורמיטור יום המוקדש לשמורת הטבע ההררית דורמיטור Durmitor, הפסגות אולי אינן הגבוהות ביותר במונטנגרו, אך ללא ספק אלו הם הנופים הדרמטיים ביותר. בשנת 1980 צירפה אונסק"ו את השמורה לרשימת אתרי המורשת והנוף העולמיים. השמורה מכילה הרים, יערות, אגמים ועמקים קרסטיים (דולינה ופולייה) ואת קניון נהר טרה. בשמורה עשרות נחלים, מפלי מים ומעיינות. מז'בליאק נעלה לסיור של יום שלם בדרכי שטח, בדרכנו נצפה אל הקניון העמוק של נהר טרה, נחצה אוכפים ומעברי הרים בגובה שמעל ל2,000- מ', נצפה אל אגמים תכולים ונגלוש למורדותיו המערביים של הר דורמיטור לתצפית אל עמק נהר Piva המשובץ בסכרים ואגמים. לקראת ערב נשוב ללינה בז'בליאק. לינה בז'בליאק.

צ'טיניה- מפרץ קוטור ביום זה נתחיל את דרכנו בחזרה לכיוון החוף האדריאטי, נצא מז'בליאק מערבה, נחצה את רכס ההרים Golija הסמוך לגבול קרואטיה, נגיע אל צ'טיניה Cetinje בירתה הקדומה של מונטנגרו, נעפיל להר לובצ'ן Lovcen (בהתאם לאישורי הצבא), בפסגתו אנדרטה לגיבור הלאומי, נעבור בכפר ניוגושי Njegusi המתמחה בייצור נקניק גבינות ויין בשיטות עתיקות ולקראת ערב נמשיך למפרץ קוטור Kotor שנחשב לאחד המפרצים היפים בעולם. לינה .

חוף ים האדריאטי את שעות הבוקר המוקדמות נקדיש לנופש ומנוחה באחד מחופי הים האדריאטי, בהמשך נעלה שוב על הג'יפים וניסע דרומה לאורכו של החוץ המפורץ, נעבור בבודווה Budva. נצפה על Sv. Stefan ' נעבור בבאר Bar הציורית ונעפיל אל הרכס החוצץ בין הים לאגם סקדאר Skadarsko Jezero. נצפה אל האגם ואף נשוט במימיו. בחלקו המזרחי של האגם עובר הגבול עם אלבניה השכנה. לקראת ערב נגיע לפודגוריצה, נחזיר את הג'יפים, נסייר בעיר. לינה בפודגוריצה. לינה בדווה.

מעוניינים בפרטים נוספים? רוצים גם אתם לקחת חלק בטיול גי'פים עוצר נשימה?
צרו קשר ותהיו חלק מהחלוצים אשר חופשים יעד חדש ומלא קסם.

אודות ״נופים ותרבויות״ - אבשלום שחר

רוצים לקבל מידע נוסף אודות טיולים וסיורים מודרכים? השאירו פרטים
[contact-form-7 id="4691" title="תפריט צד"]
אבשלום שחר © כל הזכויות שמורות, אין להעתיק או להשתמש בתוכן ללא אישור מפורש. אינטרמקס קידום אתרים