טיולים והרצאות - 054-3161251

פעילויות בחודש ספטמבר ברשות הטבע והגנים

פורסם בתאריך 27 באוגוסט 2019

פעילויות בחודש ספטמבר ברשות הטבע והגנים

מלך העופות נותן שואו: יום הנשר בחי-בר כרמל 
מתי בפעם האחרונה צפיתם מקרוב בשחרור של נשר לטבע? זהו שיאו המרגש של יום שכולו חוויות והנאות מהיכרות מקרוב עם הנשר המקראי – אחד מדורסי היום המרשימים בעולמנו. שמעתם בוודאי על ההרעלה שהביאה למותם של 8 נשרים, ואנו נספר לכם כאן איך בשמורת טבע חי-בר כרמל מלווים כל נשר מהביצה עד בגרות, מכירים כל פרט ושומרים עליו.
אתם מוזמנים לפגוש את הנשרים בנופים המרהיבים של מרחבי הכרמל, לשמוע על מאמצי שימור אוכלוסיית הנשרים בארץ ובעולם, להשתתף בסדנאות יצירה לכל המשפחה ולהכיר גם את הדיירים האחרים בשמורת טבע יוצאת דופן זו.
היכן:
שמורת טבע חי-בר כרמל
מתי:
שבת 7.9, בשעות 15:00-10:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

פקחים צעירים בגן לאומי ירקון מתחם תל אפק

טעימה חווייתית מעולמם של פקחי הרשות הטבע והגנים

ילדים וילדות רבים חולמים להיות פקחים ושומרי טבע. ילדים רבים פגשו את פקחי רשות הטבע והגנים בשטח וגם אספו סיכת פקח צעיר לאחר שמילאו בהצלחה את חוברת הפקח הצעיר. לכבוד כל אלה אנו מזמינים אתכם ליום שמוקדש כולו לעבודתו המרתקת והחשובה של הפקח. בפעילות תוכלו לפגוש פקחים, להכיר את עיסוקם ואף להתנסות במעט מעבודתם המגוונת: ספירת עדרי צבאים, זיהוי ציפורים, בדיקה ומדידה של איכות מים, וכן תשמעו על ציד, תשתתפו בפעולת כיבוי שריפות, תלמדו מהו ציד בלתי חוקי ומהו סחר בחיות בר, מהן הסכנות לטבע ואיך אפשר למנוע אותן. בשעה 14:00 יתקיים טקס התחייבות לכל מסיימי המשימות. בטקס יוזמנו הילדים שהשיגו את מירב התגים ויזכו בתואר "רב-פקח צעיר" (יש להירשם בתחנת המידע בתחילת הפעילות  ולהציג את התגים).

היכן: גן לאומי ירקון- מתחם תל אפק

מתי: שבת 21.9, בשעות 11:00 – 15:00

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

סודות תל אשקלון

"בורחים מהחדר" – משחק משימות חווייתי ברחבי הגן הלאומי.

מדי שבת בחודש ספטמבר אתם מוזמנים לפעילות מיוחדת בגן לאומי תל אשקלון, ובה תגלו את סודות העיר העתיקה במשחק חידות ומשימות מאתגרות מעולמות התוכן של חדרי הבריחה: תצטרכו לפתור בעיות, לפתוח מנעולים ותיבות, למשוך חבלים, למצוא הבדלים ולמשש חפצים… וזו רק טעימה.

בערכת המשחק יש מפה, חידות ומפתחות ותצטרכו למצוא את התיבות ואת התשובות. המשחק בהדרכת מדריכי רשות הטבע והגנים והם יסייעו לכם ויעשירו את הידע ואת החוויה שלכם. משך המשחק כשעה וחצי.
את ערכת המשחק ניתן לקנות במחיר סמלי (15 ₪) במרכז השירות למטייל שבמרכז הגן. הערכה מותאמת לקבוצה של כ-5 משתתפים.
היכן:
גן לאומי תל אשקלון
מתי:
ימי שבת בספטמבר, בשעות 15:00-11:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

אמנים יוצרים ומספרים בגן לאומי אפולוניה
קבוצת המתנדבים של אפולוניה מזמינה אתכם להציץ ביצירה.
מוזמנים לפגוש את קבוצת אמני אפולוניה. הם מציירים, מצלמים ומפסלים בחומרים שונים בהשראת המצוק, הים ונופי העתיקות. אחת לחודש, כמה מחברי קבוצת האמנים מתנדבים ומזמינים אתכם להציץ בתהליך היצירה. תוכלו לטייל ברחבי הגן, למצוא אותם בפינות שבחרו באותו היום, לצפות, לשאול ולעורר שיח אומנותי. אם תרצו, תוכלו להביא מהבית מחברת ציור וצבעים ולהתנסות בעצמכם ביצירה בהשראת הנוף והאווירה של הגן הלאומי.
היכן:
גן לאומי אפולוניה
מתי: שבת 14.9, בשעות: 17:00 – 20:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

מרחב בריחה בגן לאומי ממשית – מחפשים את "מטמון ממשית"
בואו לחפש את "מטמון ממשית" המסתורי ב"מרחב בריחה" לכל המשפחה. כל משפחה תקבל מפת אוצר ויחד היא תחפש מטבעות זהב מן המטמון המפורסם. חוויה במשחק משפחתי לחובבי הרפתקאות ותגליות.
מתאים גם לקבוצות וליחידים.
היכן:
גן לאומי ממשית
מתי:
ימי שבת, בשעות 15:00-10:00
הכניסה בתשלום.
מחיר ערכה לכל המשפחה: 30 ₪
הנחות ללנים בחניון הלילה, למנויי מטמון ולקבוצות של 31 איש ויותר.

שבת של אריות
אתם משפחות סקרניות וחובבות מסתורין? בואו למבצר הגבוה ביותר בישראל לסיור מודרך במורדות החרמון באקלים נהדר ובנוף משגע. בתוך מעברי סתרים ואולמות מבצר נמרוד הקרירים נספר לכם סיפורים על שליטי המבצר ועל שלושה אריות בתקופות השונות של המבצר.
היכן:
גן לאומי מבצר נמרוד
מתי:
ימי שבת 14.9, 28.9, בשעות 11:00, 13:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

בחירות

בוחרים בטבע בנחל תנינים

נחל תנינים – הבחירה החכמה ביום הבחירות.

שמות לא נותנים סתם כך, ולכן אין זה מפתיע שעד תחילת המאה הקודמת שחררו לנחל… תנינים. בואו לקבל את הסתיו בסיור ובצלילים ולטייל לאורך נחל איתן שלגדותיו צומחים קנה וסוף. נכיר את ההבדלים ביניהם, נקשיב למנגינות עם אילן החלילן ונכין חליל משלנו. האם החליל שנכין יהיה עשוי מקנה או מסוף? בואו וגלו!

בסיור נוכל ליהנות גם מפריחת החצבים, משכשוך באמת המים הקדומה ומהדגמה "על רטוב" של תפקיד הסכר העתיק ושל פעולת טחנת הקמח הקדומה.

גם בטבע בוחרים! בסיור נכיר את בעלי החיים הייחודיים לשמורה ובתיבה מיוחדת תוכלו לבחור בבעל החיים האהוב עליכם.

היכן: שמורת טבע נחל תנינים

מתי: שלישי 17.9, בשעות 15:00-10:00

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

"עפים על הבחירות" בכוכב הירדן
החלה נדידת הציפורים הגדולה מארצות הקור לאפריקה!
מפגש מרתק עם הצפר משה קאשי, שיחשוף לפנינו את עולמן המופלא של הציפורים הנודדות.
בואו לנדוד איתנו למחוזות רחוקים, להכיר מקרוב את עולמן של הציפורים וליהנות ממפגש עם צפר בשעות 10:00, 11:30, 13:00, 14:30.

אתם מוזמנים להצביע ולהשפיע! לאחר שתכירו את הציפורים תבחרו מהי לדעתכם ציפור מבצר כוכב הירדן, הציפור הנבחרת תפורסם בדף הפייסבוק של גן לאומי כוכב הירדן.

היכן: גן לאומי כוכב הירדן
מתי:
שלישי 17.9, בשעות 16:00-10:00.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים
.

 

בוחרים את פינת החמד של עין חמד

פעילות לכל המשפחה לכבוד יום הבחירות

ב-17 בספטמבר כולנו חוזרים לקלפיות ומצביעים ואחר כך מרוויחים יום בילוי משפחתי. תנו גם לילדים הזדמנות לבחור בהצבעה את פינת החמד החביבה עליהם בגן לאומי עין חמד. בגן הלאומי פינות קטנות ומיוחדות: ערוץ נחל זורם ובריכות מים, מבנה צלבני מרשים, חורשת עצי דולב גבוהים במיוחד, בוסתנים, מערת קבורה, ועוד. מדריכים ודמויות ססגוניות ייצגו כמה מהפינות היפות בגן, והם ישכנעו אתכם מדוע כדאי לבחור בפינתם. בואו לטייל, להתרשם, ליהנות ולבחור את הפינה שהרשימה אתכם ביותר.
בשעות 15:00-12:00 תוצב תיבת קלפי במרכז הגן ותוכלו לשלשל בה את בחירתכם. הפינה הנבחרת תפורסם בדף הפייסבוק של גן לאומי עין חמד.

היכן: גן לאומי עין חמד

מתי: שלישי 17.9, בשעות 15:00-11:00

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.


קרוב לבית, קרוב לטבע – בוחרים בתל באר שבע

גם אצלנו הזדמנות נוספת להשפיע, גם למי שכבר בחר, ובטח למי שלא הספיק בפעם שעברה,

חוויה לכל המשפחה, משחק משימות וחידות בגן לאומי תל באר שבע.

כל משפחה תקבל מפת אתר ומשימות. בואו לעמוד בעצמכם בכל המשימות: לגלות את באר המים העמוקה בארץ ומאגר מים ייחודי, ולגלות מגדל תצפית ואת סודותיהם העתיקים של יושבי העיר הקדומה.

בסוף הפעילות יהיו בחירות בקלפי על נושאים מתוך המשימות.

בסוף הפעילות, הפתעה לכל משפחה.

היכן: גן לאומי תל באר שבע

מתי: שלישי 17.9, בשעות 15:00-10:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

בוחרים בחיות הבר בחי-בר כרמל
ימין או שמאל, קרוב או רחוק, בבחירות האלה בוחרים בחי-בר כרמל!
אתם מוזמנים לבקר בשמורת טבע ייחודית ומרתקת. כאן תוכלו לצפות מקרוב ביחמורים, בנשרים ובאיילי הכרמל ולשמוע על התהליך המורכב של השבתם אל הטבע. כמו כן תקבלו תשובות על השאלות: מי היו הכוכבים האמיתיים של "הקשר האיראני"? וכיצד הצילו את דיירי השמורה כשהשרפה הגדולה השתוללה בכרמל?
היכן:
שמורת טבע חי-בר כרמל
מתי:
שלישי 17.9, בשעות 10.00, 12.00, 14.00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.

בוחרים בעיינות צוקים
בואו לחגוג עם המשפחה את יום הבחירות בבריכה הגדולה והעמוקה שבעיינות צוקים. הצטרפו לסיור טבע חווייתי משפחתי בשמורה החבויה, שכיית חמדה יפהפייה המסתתרת בין מעיינות וצמחייה עשירה. נשמע את סיפורן של הנמלה האורגת וברקנית האשל שחיות על שפת האגם הנמוך בעולם ומתמודדות עם נסיגתו. בשמורה מקום מוצל לפיקניק ובריכות מים לשכשוך. רק 30 דק' מירושלים. הסיורים ייצאו מבריכת קנה (מחנות קפשחה) כל שעה עגולה.
היכן: שמורת טבע עינות צוקים

מתי: שלישי 17.9, בשעות 10:00 -15:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

בוחרים נביא
לכבוד יום הבחירות נקיים סיור מרתק בגן לאומי שמואל הנביא (נבי סמואל) הסיורים באתר ללא תשלום ויצאו מהכניסה בכל שעה עגולה.
סיור בעקבות אמונות ומסורות, כובשים וסיפורי קרבות. נעלה לתצפית הגג המרהיבה הצופה על ירושלים והסביבה, נציץ בגן הארכיאולוגי, נבקר במחצבה הקדומה, נחצה את גן המקלט לצמחים מוגנים ונרד למעיין חנה.
היכן: פארק (גן לאומי) נבי סמואל
מתי: שלישי 17.9, בשעות 10:00 – 16:00
עוד באתר:
ניתן להזמין סיורים ללא תשלום בהדרכת מתנדבים בתיאום מראש ובימים א-ה בלבד. להזמנת סיורים באתר או סיורי חלאקה יש לתאם במרכז חינוך והסברה שומרון: 09-9539222
ללא תשלום

 

בוחרים בקסם המדבר
לצד נפלאות הטבע בנחל השוקק ובריכות הטבעיות שבעין פרת, מובטחת לכם חוויית טבע מושלמת. הצטרפו למדריכים שלנו לסיור בשמורה ותפגשו בצמחיה הייחודית, בבע"ח הגרים בשמורה ובידוענים מהעבר- ירמיהו הנביא מענתות והנזיר המתבודד הראשון חריטון, שראו את בריכות המים, הקשיבו לשקט מסביב ונפעמו מיופי המקום ועוצמתו.
היכן:
שמורת טבע נחל פרת (עין פרת)
מתי:
שלישי 17.9, בשעות 11:00, 13:30 
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

בוחרים גריזים

סיור באתר הר גריזים המתחדש. בין ברכה לקללה, שכבות הזמן ונופי בראשית. במהלך הסיור נשמע על עולמם של השומרונים שגרים בשכונה הסמוכה, נציץ לבתי המגורים מהתקופה ההלניסטית, נאתר את שרידי בית המקדש השומרוני שנמצאו במקום וננסה לזהות את קבר יוסף ממרפסת העץ הצופה מהאתר לעיר שכם המונחת ככף היד למרגלות ההר.
חדש באתר
– סרט בחדר ההקרנה שבמבואת המבקרים. מיצגים של האתר ממעוף ציפור ותמונות נדירות של העדה השומרונית מראשית המאה ה- 20 ודף פעילות לכל המשפחה –משחק המשלב חידות משימות חוויה ואתגר להורים ולילדים.
היכן:
אתר הר גריזים
מתי:
שלישי 17.9, בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.


בוחרים "לסנן את העבר" – מיוחד למנויי מטמון

מנויי מטמון מוזמנים לגן לאומי ציפורי ליום שכולו עבר, הווה ועתיד.
נתחיל בסיור סביב הארכיאולוג הצעיר: נתנסה בחוויית סינון ממצאים ארכיאולוגיים שהוצאו מחפירות, נמשיך לתחנת "נא לגעת", שבה נביט בממצאים ארכיאולוגיים, נחוש אותם ונבין מה משמעותם אז והיום. נסיים בסדנת רפאות כדים.
היכן:
גן לאומי ציפורי
מתי:
שלישי 17.9, בשעות 14:00-10:00
בהרשמה מראש בטלפון 3639*, שלוחה 1.

פעילות מיוחדת למנויי מטמון בלבד.

ראש השנה

עפיפון לראש השנה במראשה

צובעים את שמי הגן הלאומי בעפיפונים צבעוניים

מברכים את השנה החדשה ומעיפים עפיפונים צבעוניים של תקווה מעל תל מראשה, הניצב במרכז גן לאומי בית גוברין ומשקיף על מרחבי השפלה. ניתן להביא עפיפונים מהבית או לרכוש במקום. בנוסף יתקיימו תצפיות מודרכות אל המרחבים המרשימים הנשקפים מן התל.

היכן: גן לאומי בית גוברין

מתי: שלישי 1.10, בשעות 10:30- 15:00

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים

 

"עפים על זה" ראש השנה בכוכב הירדן
החלה נדידת הציפורים הגדולה מארצות הקור לאפריקה!
בואו לנדוד איתנו למחוזות רחוקים ולהכיר מקרוב את עולמן של הציפורים.
באתר מחכים לכם מגוון הפעלות, משחקים בנושא נדידת ציפורים ופינת יצירה.
ביום שני אתם מוזמנים לסיור לילי מודרך לאור תאורת לילה חדשה וקסומה. נהלך במעברים נסתרים ונגלה את צפונותיו של "כוכב הרוחות". סיור מודרך יצא בשעות 19:00, 20:30.
ללינה תחת מיליון כוכבים ביום ראשון ושני 29-30.9 יש להזמין מקום באתר רשות הטבע והגנים.
היכן:
גן לאומי כוכב הירדן
מתי:
שני עד שלישי 30.9-1.10, בשעות 16:00-10:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים
.

עץ המשאלות –- לראש השנה

מביעים משאלות לטבע, לנוף, למורשת וגם לעצמנו

בוגה- הוא אוסף משאלות מדופלם. הוא מזמין אתכם להצטרף אליו ולבנות חוויית משאלות לכבוד ראש השנה. יחד נוכל לייצר מובייל לאחל לעצמכם ולאחרים שנה טובה ומתוקה או כל ברכה אחרת שתחפצו.

היכן: גן לאומי ירקון – מתחם תל אפק

מתי: שלישי 1.10, בשעות: 11:00 – 14:00


שקיעה, ניגונים, פיוטים וסליחות
 
מסע לפני שקיעה לצלילי ניגונים, פיוטים ואמירת סליחות במקום ציון קברו של שמואל הנביא.
נצא לסיור אל שורשיה הקדומים של תפילת היחיד, נרד אל מעיין חנה והמים החיים ונשמע על התחדשות ותשובה. נגלה היכן היו רמה המקראית, גבעון ומצפה, ונעלה לגג לתצפית מרהיבה על האזור. את הערב נקנח עם קהילות שרות ופייטנים מובילים. בליווי אנסמבל כלי נגינה מסורתיים דוגמת קמנג'ה, עוד ודרבוקה, ובשירת סליחות ופיוטים ממגוון עדות.
הסיור יצא מהכניסה לאתר בשעה 17:00. בשעה 18:30 נפגוש את המקהלה הארצית של" קהילות שרות"  לערב פיוטים וסליחות. מגיל 7.
היכן: פארק (גן לאומי)
נבי סמואל
מתי:
חמישי 26.9, בשעות 20:00-17:00
ללא תשלום.

 

ראש השנה בשמורה הנמוכה בעולם
לכבוד ראש השנה ייערכו סיורים ב"שמורה החבויה" בהם נקבל את השנה החדשה ונכתוב ברכות ואיחולים לטבע ולים המלח המתייבש. במהלך הסיור נכיר את נווה המדבר הגדול בישראל ואת בע"ח המיוחדים החיים בו ונשמע את סיפורו של ים המלח הגווע.
בשעה 10:00 יצא סיור ארוך ומעמיק לשמורה החבויה.
היכן:
שמורת טבע עינות צוקים
מתי:
ראשון עד שלישי 29.9- 1.10, בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

ראש השנה בנווה מדבר קסום
לצד נפלאות הטבע בנחל השוקק ובריכות הטבעיות שבעין פרת, מובטחת לכם חוויית טבע מושלמת. הצטרפו למדריכים שלנו לסיור בשמורה ותפגשו בצמחיה הייחודית, בבע"ח הגרים בשמורה ובידוענים מהעבר ירמיהו הנביא מענתות והנזיר המתבודד הראשון חריטון, שראו את בריכות המים, הקשיבו לשקט מסביב ונפעמו מיופי המקום ועוצמתו.
היכן:
שמורת טבע נחל פרת (עין פרת)
מתי:
שני עד שלישי 30.9- 1.10, בשעות 11:00, 13:30 
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

ראש השנה בארמון המלך

סיור במקום שבו בחר המלך הורדוס הגדול להקים את אחוזת הקבר שלו ונתן לו את שמו. נהנה מתצפית נוף מרהיבה למדבר יהודה וירושלים, נבקר בארמון מבוצר, נרד למאגרי המים ונתרשם משרידי קבר הורדוס שנחשפו לאחרונה באתר. 15 דקות מירושלים.

היכן: פארק (גן לאומי) הרודיון

מתי: ראשון עד שלישי 29.9- 1.10, בשעה12:00

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

אודות ״נופים ותרבויות״ - אבשלום שחר

רוצים לקבל מידע נוסף אודות טיולים וסיורים מודרכים? השאירו פרטים
[contact-form-7 id="4691" title="תפריט צד"]
אבשלום שחר © כל הזכויות שמורות, אין להעתיק או להשתמש בתוכן ללא אישור מפורש. אינטרמקס קידום אתרים