טיולים והרצאות - 054-3161251

סיור בתל חצור אם כל הממלכות

פורסם בתאריך 01 בדצמבר 2012

סיור בתל חצור אם כל הממלכות

תל חצור שוכן בצד כביש ראש פינה – מטולה, מול קיבוץ איילת השחר. התל מחולק לשני חלקים: האקרופוליס (העיר העליונה), המשתרע על פני 120 דונמים; והעיר התחתונה, ששטחה כ- 700 דונמים.חצור שגשגה בתקופה הכנענית התיכונה (1750 לפני סה"נ בקירוב) ובתקופה הישראלית( מאה 9 לפנה"ס) ויצרה את המכלול המבוצר הגדול ביותר בארץ ישראל בתקופה זו. העיר הייתה אחד היישובים החשובים שלאורך הקשת הפורייה, עמדה בקשרי מסחר עם ערי בבל וסוריה, ואליה נשלחו כמויות ניכרות של בדיל לתעשיית הברונזה.

מלך חצור הופיע בדרג אחד עם המרכזים הגדולים בצפון סוריה – כרכמיש, חלב וקטנה. במקרא מוכתרת חצור בתואר "ראש כל הממלכות האלה" (יהושע יא 10).

בסיור ניתן להתרשם, בין השאר, מהמוקדים הבאים: ביצורי התקופה הכנענית התיכונה, מבנה גדול מתקופת הברונזה המאוחרות ("הארמון"), חומת סוגרים ושער המיוחסים לימי שלמה המלך, במת פולחן מהתקופה הישראלית (תקופת ההתנחלות) ומבני מחסנים המיוחסים לימיו של המלך אחאב.

מפעל המים של חצור, שנבנה כנראה בימי אחאב, גדול ומרשים במיוחד. תכלית המפעל הייתה להעניק ליושבי המקום אספקת מים סדירה גם בימי מצור, מבלי שיצטרכו לשאוב מים מן המעיינות שמחוץ לעיר. מהנדסי חצור הקימו מפעל השוכן כולו בתוך התל, לאחר שחצבו פיר לעומק 45 מטרים עד למפלס מי התהום.

בכניסה לקיבוץ איילת השחר שוכן מוזיאון עתיקות תל חצור. הביקור במוזיאון הוא חלק בלתי נפרד מהביקור בתל ומומלץ להתחיל בו את הסיור.

ניתן לשלב את האתר עם סיורים קרובים כמו אגמון החולה או רפטינג בירדן , מיועד גם לקבוצות מאורגנות , להזמנה ניתן ליצור קשר דרך האתר .

אודות ״נופים ותרבויות״ - אבשלום שחר

רוצים לקבל מידע נוסף אודות טיולים וסיורים מודרכים? השאירו פרטים
[contact-form-7 id="4691" title="תפריט צד"]
אבשלום שחר © כל הזכויות שמורות, אין להעתיק או להשתמש בתוכן ללא אישור מפורש. אינטרמקס קידום אתרים