טיולים והרצאות - 054-3161251

טיול נופים, טבע ותרבויות בצרפת

פורסם בתאריך 13 במאי 2012

טיול נופים, טבע ותרבויות בצרפת

עבור תיירים ישראלים רבים, צרפת ופריז הן כמעט מילים נרדפות, אולם לצרפת יש הרבה מה להציע גם מעבר לכרך השוקק תרבות וחיי לילה, קניות ובתי קפה. צרפת עשירה בנוף פראי המשלב קניונים עמוקים ורמות גבוהות, מערות עמוקות, יערות שופעים ופלגי מים רבים. טיול לצרפת המשלב טיולים באזורים הכפריים, הפראיים ואף ערים מעניינות נוספות כטולוז היא חוויה מסוג שונה. כיום, הדרך היחידה כמעט להגיע לצרפת מהארץ היא באמצעות טיסות לפריז, אולם בעתיד מתוכננות אף טיסות ישירות לטולוז ולחלקה הדרומי, הכפרי, של צרפת. להגיע לחלקה הדרומי של צרפת אפשר בטיסת פנים הנוחתת בנמל תעופה הנמצא כעשרים דקות נסיעה ממרכזה של העיר טולוז, או בנסיעה בת חמש וחצי שעות ברכבת המהירה. ניתן אף לשלב טיול ברכב פרטי, אשר מסלולו והקצב שלו תלוי לחלוטין ברצונם וטעמם של המטיילים.

טולוז – העיר בוורוד, כחול וסגול

טולוז היא העיר השלישית בגודלה בצרפת והיא משלבת את האווירה הצעירה והתוססת של עיר אוניברסיטאית השוכנת ברחובותיה של עיר עתיקה עטורת היסטוריה. בתיה של טולוז בנויים מאבן אדומה אשר הקנתה לה את כינויה – העיר בוורוד. הצבעים הנוספים שיחקו תפקיד חשוב בהיסטוריה של העיר. המסחר בימי הביניים בצבע הכחול אשר הופק מצמח הצומח באזור הפך תושבים רבים בעיר לעשירים מופלגים. הסיגליות הובאו, כך האגדה מספרת, על ידי חייל צעיר ששב ממלחמות נפוליון לאהובתו, ואומצו על ידי תושבי האזור. כיום, מוצרים רבים, מליקרים ובשמים ועד למגוון מזכרות בסגול, מציינות את הקשר ההדוק בין הצבע הסגול והעיר טולוז.

האוכלוסייה בעיר תוססת וצעירה ומקבלת את אופייה הייחודי מהאוניברסיטה שבעיר, אחת האוניברסיטאות העתיקות באירופה שהוקמה בשנת 1229. סיור בעיר העתיקה של טולוז יגלה בפני המקרים שלל פנינים כשוק המקורה ברובע ויקטור הוגו, הפועל בכל יום בשעות הבוקר מלבד ימי שני. תוצרת ביתית וטרייה של ירקות ופירות, גבינות, נקניקים ומיני מאפים מקדמת את פני המבקרים שאף יכולים להצטרף לסיור מודרך באזור הכולל טעימות והסברים.

נקודת עניין נוספת בעיר היא ארמון וכיכר הקפיטול, ומגדל השעון הצמוד לו. במקום פועלים מועצת העיר, תיאטרון מקומי ולשכת התיירות של העיר. רחובותיה של העיר העתיקה בטולוז בנויים בצורה מעגלית כדי לחסום את הרוחות העזות. בתיה של העיר בנויים עץ ואבן, לאחר ששריפת ענק כילתה את בתי העץ בשנת 1463.

העיר משופעת בניינים מרשימים. בזיליקת סנט סרנין, בזיליקת הצלבנים, היא הבזיליקה הגדולה ביותר באירופה בסגנון הרומנסק והיא נבנתה במאות ה- 11-12. קתדראלות נוספות ידועות בעיר הן קתדראלת סנט אטיין מהמאה ה-13, והמנזר היעקוביאני המפורסם בזכות כיפותיו המזכירות עצי דקל. מלבד הקתדראלות והמצודות, בנייני העשירים שנבנו בתקופת ימי הביניים, תקופת השפע בעיר, מהווים מוקדי עניין מעניינים. ארמונות אלו מזוהים בזכות המגדלים הגבוהים שבאו להבליט את עושרה של המשפחה אשר הבניין היה בבעלותה.

מרחק חמישה ק"מ מהעיר, הישן הופך לחדש. והמסע בזמן מגיע מהמאה ה-11 ישירות לעידן החלל. עיר החלל הבנויה שם היא פארק שעשועים ומוזיאון חלל המשלב אלמנטים אינטראקטיביים רבים, ומתאים למבקרים בכל הגילאים. סיורים מודרכים גם יוצאים למפעל המטוסים איירבוס הסמוך.

לשתות כוסית יין בינות ליערות, המפלים, הקניונים והרמות

טיול מסוג שונה מציע חוויה מרשימה ועוצמתית, כזו אשר רק הטבע יכול לארגן. טיול בן מספר ימים ברכב העובר בשיפולי הר איגואל, ברכס מאסיף סנטרל בין הקניונים העמוקים טארן, דורבי וז'ונט. חבל ארץ זה מדהים בצבעוניותו, ומשכן בחיקו צמחיה ענפה, מגוון רב של בעלי חיים מוגנים, מצודות עתיקות וכפרים קטנים ומבודדים המפוזרים בדלילות על המדרונות התלולים של הקניונים. מסלול מעגלי הנמשך מספר ימים לאורך כביש D907b וכביש D996 יוביל בבטחה בתחתיתו של קניון טארן, לכל אורכו. המסלול משופע בתצפיות מרהיבות על נופי הפרא הנשקפים, במצודות עתיקות ובכפרים קטנטנים אשר ניתן לעצור בהם, וליהנות עם כוס יין טובה במסעדות מעוצבות כמו שרק הטבע יודע לעצב. נהרות ירקרקים מהווים חלופה לרכב. מסלולי טיול בני יום ועד ימים אחדים בשיט קיאקים לאורך הנהרות בתחתית הקניון יגלו למטיילים בדרך זו נופים ומקומות מסתור של הנהר.

אחד הכפרים במסלול, סנט אנימי, מספק הזדמנות לסיור רגלי בין הבתים והסמטאות הצרות של העירייה, על סדנאות האמנים וחנויות הקדרים שבה. קירות הקניון התלול הסוגרים על העיירה תוחמים אותה לגובה של 600 מטר של נהר ומצוקים.

לאורך כביש D996 מחכות הפתעות נוספות למטיילים – שמורת סלעים מרהיבה מונפלייה לה וייה ומעט אחרי- תצוגת הנשרים ובעלי הכנף האחרים המתגוררים באזור, הכוללת שלושה מסכי ענק המציגים בזמן אמת את המתחולל בקיני הנשרים באזור. אתר נוסף מרהיב באזור הוא אוון ארמן – מערת נטיפים מרשימה אליה יורדים בקרונית ממונעת לעומק 200 מטר.

צרפת מציעה למטיילים בה מכל טוב – מערים שוקקות, תרבות עשירה, היסטוריה ואדריכלות הניכרות בכל פינה וגם נופים מרשימים עוצרי נשימה שכדאי ליהנות גם מהם בעת ביקור בצרפת.

אודות ״נופים ותרבויות״ - אבשלום שחר

רוצים לקבל מידע נוסף אודות טיולים וסיורים מודרכים? השאירו פרטים
[contact-form-7 id="4691" title="תפריט צד"]
אבשלום שחר © כל הזכויות שמורות, אין להעתיק או להשתמש בתוכן ללא אישור מפורש. אינטרמקס קידום אתרים