טיולים והרצאות - 054-3161251

פסיפס אנושי בצפון - סיור בנושא רב תרבותיות בגליל

פורסם בתאריך 20 בינואר 2017

פסיפס אנושי בצפון – סיור מקצועי בנושא רב תרבותיות בגליל.

הגליל הוא נוף ייחודי המשלב מסורות עבר מפוארות בנוף ההווה. התיישבות חקלאית רציפה לאורך ההיסטוריה בצד חיי קידמה ופיתוח עכשוויים. הגליל מסמל את השורשים העמוקים של הקשר בין אדם לאדמתו. שילוב מורשת הדתות ועבודת האדמה הוא ביטוי לקשר העמוק שבין תרבות ונוף. מעשה הבריאה שהחל לפני מיליוני שנים, מתבטא בעיצוב הפיזי של נופי הגליל. על נופי בריאה אלו התפתח במרוצת הדורות הנוף הגלילי האנושי בעבר ובהווה. מטרת הטיול בגליל כוללת הכרות עם שלוש הדתות והתרבויות המרכזיות בצפון. הסיורים כוללים תכנים מרתקים ומפגשים עם אנשי הגליל המייצגים את הזרמים השונים של הדתות והתרבויות.

אילו דתות ותרבויות נפגוש בטיול?

התפתחות הכפר המזרח תיכוני – היבטים תרבותיים וחומריים גוש חלב – תצפית וסקירה על התפתחות הכפר המזרח תיכוני. השפעת התקופה העות'מנית – היבטים כלכליים, תרבותיים וארכיטקטוניים. המבנה הפטריאכלי בכפר המזרח תיכוני משפחה, משפחה מורחבת, חמולה. מעבר מחברה חקלאית למקצועות חופשיים השפעות החברה הישראלית על החברה הפטריאכלית הכפרית. היבטים דמוגרפים בישראל ובצפון הארץ בפרט.

נצרות ונוצרים בגליל נבקר את ג'ורג' סמעאן מוסיקאי מגוש חלב יליד המקום, מנגן במגוון כלים ייחודיים המסמלים דו קיום בצלילים: הכינור מחד והעוד מאידך. כשמאזינים למוסיקאי הייחודי הזה, אפשר לשמוע גם את סיפורו של המקום השסוע והמופלא הזה המורכב משני עמים ואלפי צלילים. סמעאן מצליח לגשר על הפערים בזכות מוסיקה וסיפורי צבע מהווי המקום ואופיו.

צרקסים ברחניה סיור עם שאוקי ברובע העתיק של רחניה הכולל סקירה על המעבר הטרגי של הצרקסים מהקווקז למזרח התיכון דרך שטחי האמפריה התורכית והמרת דתם מהנצרות לאסלם.

נבי סאבלן הדרוזים גליל הכרות עם הדת והעדה הדרוזית, על סגירותה של העדה, רעיון גלגול הנשמות והשפעותיו על מערכות היחסים בתוך העדה.

הבהאים בישראל סיור בגן הבאים של עכו דגשים על העדה השעית במזרח התיכון והזרמים האתניים שפרשו ממנה. הסיבות התיאולוגיות והתרבותיות לפרישת הבהאים מהשיעה והקמת דת נפרדת. עקרונות הדת הבהאית.

הפלחים והבדואים בגליל ביקור בואדי סלאמה היכרות עם האיסלם והתרבות הנוודית והתרבות הפלחית המאפיינת את המוסלמים במזרח התיכון. מחיי נוודות בעבר להתיישבות קבע, סיפורי טקסים, מנהגים וסמלים.

עכו מדו קיום לקיום רב תרבותי ועדתי. שיחה עם עיסא שנולד בעכו על יחסי יהודים ערבים. עכו חברה פטריאכלת חמולתית ערבית עד מלחמת העצמאות . אחת לכמה שנים העיר המעורבת עוברת טלטלה אלימה. מה הם הגורמים לסכסוכים , האם אירועים נקודתיים של עשבים שוטים או תהליך מחזורי של צבירת משקעים? מדו קיום לקיום הדדי.

סופים הכרות עם הזרם הסופי באסלאם ומשלבים שירה וריקוד בתפילותיהם . סיור בזוואיה מתחם הפולחן הדתי של השזלים בעכו. המתחם נמצא בשיפוצים דבר שיכול לגרום לשינויים בתוכנית הביקור במקום שאמורה לכלול גם השתתפות בטקס הזיכר של הסופים (תפילת יום חמישי).

מרותקים מסיפורים על דתות ותרבויות, סקרנים ממה שיש לגליל להציע? צרו קשר ותקבלו את כל המידע, הנופים והסיפורים במקום אחד!

יכול לעניין אותך גם

גוש חלב

07 במרץ 2019

סיור עששיות ביחיעם

20 באוגוסט 2017

אודות ״נופים ותרבויות״ - אבשלום שחר

רוצים לקבל מידע נוסף אודות טיולים וסיורים מודרכים? השאירו פרטים
[contact-form-7 id="4691" title="תפריט צד"]
אבשלום שחר © כל הזכויות שמורות, אין להעתיק או להשתמש בתוכן ללא אישור מפורש. אינטרמקס קידום אתרים